Hårfunderingar

Jag börjar bli så trött på mitt hår nu.
Det är vitt/gult/grått.
Jag har blonderat sönder mitt hår så min naturliga färg är gone forever,
= jag kommer att få leva med grå utväxt resten av livet.
Men med tanke på att gråa hårstrån börjar ploppa upp i 40-årsåldern är det ju bra att jag är van med grått hår sedan unga år, så behöver jag inte få någon typisk kris senare i livet.

Men det är inte så farligt att jag blonderat bort min naturliga hårfärg ändå,
eftersom jag ändå alltid har vari mörkblond.
Men jag skulle nog föredra att ha mörkblond utväxt framför grå.

jamen anyway, så skulle jag vara sugen på att färga gyllenblont hår,
eller mörkare i alla fall.
Jag har som sagt tröttnat på denna platina-fjortisblonda färg.
Men jag skulle ändå vilja vara platinablond en sommar till, (jag älskar denna färg på sommaren, allt är så ljust då så ljust hår hör också till! (inget illa menat mot brunetter, jag tycker också att brunt hår är jättefint!))
så isåfall färgar jag en mer gyllenfärg färg först till hösten 2010.

För jag börjar inte med avfärgning nu, ("vanlig" färg tar inte så bra på blonderat hår) bara för att sedan blondera det igen till sommaren.
Då finns risken att håret blir alldeles för slitet, och mitt i allt faller allt av och den risken vill vi ju inte ta.
Mardrömmen för mig är att måsta klippa håret kort.

Vilket betyder, att jag snart måste börja blondera min utväxt igen.
För det är inte särskilt smickrande att vandra omkring med grått hår.


Dendär hårfärgen hade jag förr i tiden.


& denhär färgen har jag tröttnat på.


Men denna färg är ju ändå så fin på sommaren..



Hilary Duff's hårfärg ska jag satsa på nästa höst!


Nu har jag grubblat färdigt,
känner mig aningen patetisk men jag ville få detta skrivet.
Har ni någon åsikt är det bara att kommentera.

Hoppas ni får en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

dina bilder synns aldri

2010-02-06 @ 19:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0