Att blogga

Jag bloggar inte speciellt ofta, bara då jag känner för det och vill blogga.
Vill inte ha pressen på mig och känna att jag måste uppdatera hela tiden,
för det är också då som inspirationen oftast försvinner.

Förr så bloggade jag flera gånger om dagen,
men tillsist så tyckte jag bara att det var tråkigt och jobbigt.
Inte alls kul, och jag fick inte ut något av det.
Men nu då jag har varit utan bloggning en tid,
så har inspirationen kommit tillbaka, och det är mycket roligare igen.
Jag bryr mig egentligen inte om saker som antal besökare och kommentarer.
Visst blir jag glad om jag har haft extra många besökare en dag,
eller fått några kommentarer.
Men det är ju inte det som egentligen räknas,
utan bloggen är ett ställe där man ska kunna skriva av sig och ha fri vilja att skriva vad man vill.
Så jag säger - blogga på dina egna villkor, inte på andras!
Vill du ta ledigt en dag, gör det då.
Annars är det inte speciellt kul, och det ska det väl vara, eller?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0